Wednesday 24 August 2011

KPI ramadhan saya...

setiap kali menjelangnya ramadhan, hati saya berbunga-bunga. mungkin masa remaja dulu, perasan tu tak pernah wujud. tapi lately ia berbeza. pelbagai rasa timbul tetapi yang pasti, saya sangat seronok utk menerima kunjungan ramadhan untuk yang sekian kalinya...

oh ya, lupa pulak nak bercerita...sebenarnya post ini ditulis buat pertama kali hari ini setelah belajar dengan Cikgu Adib. diharap selepas ini, saya akan rajin menulis. dan berkongsi cerita dalam blog saya ~ my little secrets.

berbalik kepada tajuk post saya untuk pertama kali ni, disebabkan bulan ramadhan maka ia tidak dapat lari drp bercerita mengenai ramadhan.

kebelakangan ni bila masuk je bulan ramadhan, saya akan membuat KPI (key performance index) untuk diri sendiri. saya akan membuat jadual harian sepanjang ramadhan aktiviti-aktiviti sebagai contoh apakah hari ini saya bersahur, berpuasa, solat dhuha, terawih, bersedekah, mendengar tazkirah dan lain-lain aktiviti yg berkaitan...

sebenarnya bukan penting sangat nak buat jadual ni tapi secara peribadi ia mendorong saya untuk meningkatkan amalan sepanjang ramadhan...tujuannya cuma satu iaitu agar ramadhan kali ini lebih baik drp ramadhan tahun sebelumnya...

ramadhan hampir melabuhkan tirainya, semoga KPI saya tahun ini akan tercapai...insyaAllah moga Allah perkenankan hasrat saya :)

3 comments: