Friday 29 March 2013

Ulangtahun Perkahwinan Saya

30 tahun yang lalu, tanggal 6 Mac 1983...ketika saya berusia 21 tahun 3 bulan 17 hari...saya telah diijabkabulkan dengan rakan sepejabat. Dia bernama Nor Azman Zainudin, ketika itu usianya 18 tahun 8 bulan dan 21 hari...usia yg masih muda tidak menghalang kami utk mengambil keputusan menjadi suami isteri walaupun dalam serba kekurangan...

(hanya foto ini boleh dimuat di sini, foto tahun 1983...zaman slim la ni...hehe)

Tidak lama berkenalan, cuma 10 bulan tetapi takdir Allah telah menentukan tarikh 6 Mac  1983 itu sebagai tarikh untuk kami menjadi suami isteri, tak siapa boleh menghalangnya. Alhamdulillah, keputusan kami untuk mendirikan rumahtangga mendapat persetujuan kedua-dua belah pihak. Majlis di sebelah saya di Kuantan sangat-sangat sederhana...ijab kabul, persandingan, makan-makan, khusus untuk keluarga rapat sahaja. Tiada undangan lain. Saya tidak datang daripada keluarga kaya, untuk tidak menyusahkan ibubapa; semua perbelanjaan kenduri kecil itu adalah hasil wang simpanan saya...alhamdulillah.

6 Mac 2008 ~ ulangtahun perkahwinan ke 25 ~ meraikan cinta di Genting Highlands

Oleh kerana wang simpanan habis untuk majlis kecil di sebelah saya, juga membeli perabut-perabut murah paling minima untuk rumah kecil yang disewa di Setapak; maka 'bulan madu' tiada untuk kami berdua. Sedihnya, ada kawan yang berkahwin hampir sama tarikhnya dengan kami telah pergi berbulan madu di Pulau Rawa, Johor. Saya dengar dan telan air liur saja la...hehehe

6 Mac 2009 ~ ulangtahun perkahwinan ke 26 ~ meraikan cinta di Cameron Highlands

tanggal kami diijabkabul 6.3.83 kami abadikan pada no. pendaftaran kereta kami ~ WRF 6383 dan WVR 6383

Tapi saya adalah seorang yang penuh dengan angan-angan...jika ada duit saya berangan untuk meraikan ulangtahun perkahwinan saya setiap tahun. Ke mana-mana sahaja berdua atau pun dengan anak-anak. Dan angan-angan itu menjadi kenyataan...walaupun bukanlah sampai ke destinasi luar negara, memadai lah mengikut kemampuan diri; meraikan cinta cara paling sederhana...

6 Mac 2010 ~ ulangtahun perkahwinan ke 27 ~ meraikan cinta di Kota Bharu

foto keluarga pada 6 Mac 2010 ~ Kota Bharu, Kelantan

6 Mac 2011 ~ ulangtahun perkahwinan ke 28 ~ meraikan cinta di Pulau Pinang

foto keluarga pada 6 Mac 2011 ~ Pulau Pinang

6 Mac 2012 ~ ulangtahun perkahwinan ke 29 ~ meraikan cinta di Pulau Langkawi

foto keluarga pada 6 Mac 2012 ~ Pulau Langkawi

6 Mac 2012 ~ Gunung Mat Cincang, Langkawi

Dan 6 Mac 2013 lalu, genap 30 kali kami meraikan cinta cara kami...tahun ini hanya ke Bukit Fraser walaupun idea asalnya hendak ke Singapura. Kekangan anak-anak yang bersekolah menyebabkan kami cuma bermalam semalam sahaja di Bukit Fraser. Tidak mengapa, asalkan pada tarikh 6 Mac itu kami dapat meraikan hari istimewa itu bersama-sama...

6 Mac 2013 ~ ulangtahun perkahwinan ke 30 ~ meraikan cinta di Fraser's Hill

foto keluarga pada 6 Mac 2013 ~ Fraser's Hill

bersama 3 permata hati kami ~ Anis Adrina, Alia Amanda dan Aina Arissa

Sebagai kenang-kenangan, disertakan beberapa foto yang diambil sewaktu tarikh 6 Mac setiap tahun, saat kami meraikan cinta bersama-sama (gambar2 lama tidak dapat dipost di sini, atas beberapa sebab ~ harap maaf)

3 comments:

  1. Salam.Selamat menyambut ulangtahun.Tertarik dgn entri kakak psl menang peraduan Jelita ke London gitu.He.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, terima kasih kerana sudi meluangkan waktu membaca catatan di blog ini...

    ReplyDelete